Zo pakken wij het samen aan

In onze jobcoaching hebben wij altijd jouw zelfontplooiing en zelfregie voor ogen. Jouw eigenheid, autonomie, intenties en motivatie.

Wat zijn jouw kwaliteiten en interesses? Jouw sociale omgeving en je netwerk? Welke vaardigheden heb je nodig om je werk te kunnen uitvoeren, hoe krijg je deze vaardigheden het liefste ‘on the job’? Hoe scheppen we optimale werkvoorwaarden voor jou?

We gaan hiermee samen aan de slag aan de hand van de volgende vijf stappen:

1

Intakegesprek

Jobcoaching begint meestal met een intakegesprek om meer te weten te komen over jou en je behoeftes. Ook leer je de jobcoach kennen. Onderwerpen kunnen zijn: je werkervaring, opleiding, waar ben je (niet) goed in, je talenten, ambities en beperkingen die een belemmering kunnen vormen op je werk. Ook kijken we of je in aanmerking komt voor re-integratie of andere voorzieningen.

2

Assessment en zoekprofiel

Na het intakegesprek kan de jobcoach besluiten om een ​​assessment bij jou af te nemen. Dat klinkt eng maar is eigenlijk heel leuk. We gaan op zoek naar jouw vaardigheden, talenten, interesses en werkhouding. Aan de hand van deze informatie kan de jobcoach samen met jou een plan gaan opstellen voor de begeleiding.

3

Opstellen van een plan van aanpak

Op basis van deze gesprekken en het assement wordt een plan van aanpak met duidelijke doelen en te nemen stappen opgesteld. Zo nodig wordt  een terugkoppeling gegeven aan je werkgever, het UWV of je gemeente. Er worden onder andere afspraken gemaakt over de begeleiding, verwachtingen, verantwoordelijkheden van beide partijen en de frequentie van de contactmomenten.

4

Coaching

Tijdens de coaching wordt het coachingsplan uitgevoerd. De jobcoach begeleidt jou bij het uitvoeren van de acties die in het coachingsplan zijn vastgesteld. Dit is onderverdeeld in een korte en een middellange termijn. Wat de coach kan doen:

  • Begeleiding bij het organiseren en uitvoeren van jouw werkzaamheden op je werk.
  • Draagvlak creëren op je werk en/of aanleren van manieren om beperkingen te ondervangen.
  • Inrichting van je werkplek en jou en je werkgever adviseren over eventuele voorzieningen.
  • Jou helpen om bepaalde beroeps- en sociale vaardigheden aan te leren of verbeteren.
  • Mogelijke communicatieproblemen tussen jou en je werkgever oplossen.
  • Samen met jou belangrijke gesprekken met de werkgever voorbereiden.
  • Meewerken met jou in de praktijk.
4

Tussentijdse evaluaties

Tussen al het werk door houden we evaluaties. Hoe gaat het met je? Gaan we de doelen halen, wat is daar nog voor nodig? Dit doen we ook met je werkgever, zodat deze geïnformeerd en betrokken blijft.

Heb je een vraag?